Tonering almost flathead

Kromě klasické konstrukce bronzový tonering na dřevěném korpusu jsem vyvinul i svou vlastní, kterou jsem nazval „almost flathead“. Jde o masivní obruč ze stáčené mosazi, která je nasazena na dřevěný korpus, který je vysoustružen do stejného průřezu, který jinak tvoří tonering flat head s klasickým korpusem. Není to tedy úplně můj nápad, nechal jsem se inspirovat mužem jménem Tony Pass (http://www.tonypassbanjorims.com/articles.html), který v současné době vyrábí dřevěné korpusy např. pro Stellinga. On vyvinul celodřevěný korpus (bez toneringu) který nazval „Almost flat head“. Já jsem k tomu přidal tu mosaznou obruč a název jsem si vypůjčil, protože to přesně vystihuje, o co jde - skoro flat head. Už jsem jich postavil pět a všechny hrajou výborně, zvuk je srovnatelný s bronzovým toneringem. Takto vybavené banjo je výrazně lehčí při zachování kvality zvuku. Tento systém používám také k vestavbám do hotových levných korejských nebo čínských nástrojů. Dřevěné korpusy vyrábím soustružením z javorových segmentů, lepených pravým kostním klihem. S klihem je trochu víc práce, ale rozdíl ve zvuku je opravdu velký.

tonering1 tonering1